wortal www.erasmusplus.sp6sanok.pl powstał 1 września 2019 roku

   

 

׀  SANOK  ׀  MILIZAC  ׀  PUERTOLLANO  ׀  MAZARA DEL VALLO  ׀  GAGGIO MONTANO  ׀

 
  ERASMUS plus - SP6 im. Jana Paw┼éa II w Sanoku...

 

 

NASZE AKTUALNE DZIAŁANIA
 

10 | WARSZTATY MAKRAMY...

Na pocz─ůtku grudnia w naszej szkole odby┼éy si─Ö warsztaty r─Ökodzielnicze z MAKRAMY, w ramach projektu ERASMUS+ "Poznaj─Ö ┼Üwiat - Poznaj─Ö Siebie". W zaj─Öciach bra┼éy udzia┼é uczennice klas 5a i 5b.

Makrama to technika plecenia sznurk├│w. Za pomoc─ů kilku w─Öz┼é├│w i wyobra┼║ni mo┼╝na wyczarowa─ç pi─Ökn─ů ozdob─Ö.

Dziewczynki pozna┼éy podstawowe w─Öz┼éy niezb─Ödne do wykonania makramy. Ka┼╝da z uczestniczek stworzy┼éa w ci─ůgu dw├│ch godzin makram─Ö ┼Ťcienn─ů. Tak jak ka┼╝da r─Öczna robota, tak i technika wi─ůzania w─Öz┼é├│w wymaga cierpliwo┼Ťci i dok┼éadno┼Ťci. Tej niezwyk┼éej techniki uczniowie uczyli si─Ö pod nadzorem p. Joanny Dyl─ůg i p. Edyty Podstawskiej.

Poprzez warsztaty chcemy zaszczepi─ç zami┼éowanie do tw├│rczo┼Ťci oraz rozwija─ç talenty i kreatywne my┼Ťlenie w┼Ťr├│d uczni├│w.

 

Sobota  14.12.2019  ||    Doda┼éa  Edyta P.

 
 

9 | "HISTORIA W LEGENDACH UKRYTA" - PROJEKT ŚWIETLICZAKÓW...

W listopadzie ┼ÜWIETLICZAKI ze wszystkich grup pozna┼éy legendy dotycz─ůce SanOka i okolic anga┼╝uj─ůc si─Ö tym samym w realizacj─Ö projektu ÔÇ×Historia w legendach ukrytaÔÇŁ z programu ERASMUS+.

Uczniowie poznali histori─Ö "Z┼éego Biesa i jego Czad├│w" oraz "Dzielnego Sana". Us┼éyszeli opowie┼Ť─ç o kr├│lowej Bonie i cudownej wodzie z Sanoka, a tak┼╝e dowiedzieli si─Ö jak powsta┼éo miasto Lesko i sk─ůd pochodzi jego nazwa.

W trakcie zaj─Ö─ç powsta┼éy przepi─Ökne prace plastyczne ilustruj─ůce poznane legendy.

Na zako┼äczenie i podsumowanie projektu ┼ÜWIETLICZAKI z pomoc─ů wychowawc├│w zorganizowali w ┼Ťwietlicy studio fotograficzne. By┼éy przebieranki i pozowanie do zdj─Ö─ç. Celem ca┼éej zabawy by┼éo stworzenie zdj─Ö─ç ilustruj─ůcych poznane legendy bieszczadzkie: ÔÇ×Legenda o cudownej wodzie z SanokaÔÇŁ, ÔÇ×Bies, Czady i SanÔÇŁ oraz ÔÇ×Bal duch├│wÔÇŁ.

Fotografie zosta┼éy do┼é─ůczone do prezentacji podsumowuj─ůcej ┼Ťwietlicowy projekt ÔÇ×Historia w legendach ukrytaÔÇŁ z programu ERASMUS+.

 

Poniedzia┼éek  25.11.2019  ||    Doda┼éa  Ewa M.

 
 

8 | PROJEKT NA LOGO ÔÇô KNOW THE WORLD KNOW YOURSELF...

W zwi─ůzku z projektem Erasmus+ ÔÇŁPoznaje ┼Ťwiat poznaje siebieÔÇŁ w naszej szkole zosta┼é przeprowadzony Konkurs Plastyczny na LOGO projektu.

Uczniowie przygotowywali prace, kt├│re zosta┼éy ocenione przez jury konkursowe. 

Pierwsze miejsce, a zarazem udział w Międzynarodowym Glosowaniu Internetowym zajęła praca Gabrieli Pastuszak.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za pomysły, a zwyciężczyni gratulujemy i życzymy sukcesu w kolejnym etapie konkursu.

 

Pi─ůtek  22.11.2019  ||    Doda┼éy  Irena B. i Gertruda L. J.

 
 

7 | KLUB KORESPONDENCYJNY PEN PAL (POLSKA - FRANCJA - HISZPANIA)...

Jednym z dzia┼éa┼ä, kt├│re zostan─ů przeprowadzone w ramach projektu ÔÇ×Poznaj─Ö ┼Ťwiat - poznaj─Ö siebieÔÇŁ jest wymiana list├│w mi─Ödzy trzema r├│┼╝nymi szko┼éami nale┼╝─ůcymi do trzech r├│┼╝nych kraj├│w. Ta forma aktywno┼Ť─ç ma znacz─ůc─ů liczb─Ö korzy┼Ťci dla student├│w:

-  dzielenie si─Ö wiedz─ů, kultur─ů i warto┼Ťciami.
-  rozwijanie umiej─Ötno┼Ťci pisania.
-  odkrywanie innych styl├│w ┼╝ycia na przyk┼éadzie kraj├│w partnerskich.
-  rozwijanie poczucia przynale┼╝no┼Ťci.
- rozwijanie umiej─Ötno┼Ťci uczenia si─Ö.

Hiszpa┼äscy uczniowie s─ů bardzo zmotywowani i bardzo wdzi─Öczni za prezenty, kt├│re otrzymali od polskiej szko┼éy.

 

Sobota  16.11.2019  ||    Doda┼éa  Gertruda L. J.

 
 

6 | Czwarty dzień wizyty - KLUB KORESPONDENCYJNY...

Czwarty dzie┼ä wizyty dla go┼Ťci by┼é ostatnim dniem pobytu w Sanoku. 

Przedstawiciele ze szk├│┼é w┼éoskich wczesnym rankiem opu┼Ťcili Sanok, a zaplanowany na popo┼éudnie wyjazd przedstawicieli z Francji i Hiszpanii pozwoli┼é na jeszcze jeden dzie┼ä tym razem ju┼╝ nieoficjalnej wizyty w murach naszej szko┼éy.  

W zwi─ůzku z faktem, i┼╝ Klub Korespondencyjny rozpocz─ů┼é swoj─ů prace, a opiekunka francuskich uczni├│w p. Christelle odwiedzi┼éa nasza szko┼é─Ö w zwi─ůzku z programem Erasmus+ mog┼éa osobi┼Ťcie spotka─ç si─Ö z uczniami klasy 5a, 6b i 7, kt├│rzy to pr─Ö┼╝nie dzia┼éaj─ů w Klubie.  Spotkaniu przygl─ůdali si─Ö p. Jose i p. Luzma  z Hiszpanii, kt├│rzy z wielkim entuzjazmem przy┼é─ůczyli si─Ö do Klubu Korespondencyjnego i rozpocz─Öli wsp├│┼éprac─Ö polsko-francusko-hiszpa┼äsk─ů. 

Inicjatorem wydarzenia była pani Gertruda Lubieniecka Jakiel oraz pani Agnieszka Mandzelowska.

Po kr├│tkiej prezentacji go┼Ťci, uczniowie zadawali pytania w j. angielskim o szko┼éach we Francji i Hiszpanii. Nasi go┼Ťcie byli zachwyceni otwarto┼Ťci─ů i zainteresowaniem uczni├│w. Uczniowie z Francji podali specjalne ciastka w pude┼éku z Bretanii, czyli regionu francuskiego, z kt├│rego pochodz─ů, a my na r─Öce pani nauczycielki podali┼Ťmy POLSKIE KR├ôWKI i PTASIE MLECZKO dla przyjaci├│┼é z Klubu.  Podali┼Ťmy r├│wnie┼╝ napisane listy

Kolejnym punktem wizyty by┼éy odwiedziny w Szkolnej Harc├│wce oraz rozmowa z druhn─ů Maryl─ů Kurkarewicz.  Okaza┼éo si─Ö, ┼╝e w szkole hiszpa┼äskiej i francuskiej r├│wnie┼╝ dzia┼éaj─ů dru┼╝yny skautowe, a Robert Baden-Powell ÔÇô Naczelny Skaut ┼Üwiata to znana posta─ç dla wszystkich zwi─ůzanych ze skautingiem i harcerstwem, niezale┼╝nie z jakiego pa┼ästwa pochodz─ů.

Tym mi┼éym akcentem po┼╝egnali┼Ťmy naszych go┼Ťci i czekamy na kolejne wizyty oraz listy i kartki pocztowe.

 

┼Üroda  13.11.2019  ||    Doda┼éa  Gertruda L. J.

 
 

5 | Trzeci dzie┼ä wizyty go┼Ťci z Hiszpanii, Francji i W┼éoch...

     

Trzeci dzie┼ä wizyty w szkole polskiej rozpocz─ů┼é si─Ö od spotkania zespo┼éu projektowego, w czasie kt├│rego om├│wione zosta┼éy zasady wizyty w szkole francuskiej, oraz sposoby  komunikowania si─Ö partner├│w mi─Ödzy spotkaniami.

Nast─Öpnie nauczyciele szk├│┼é partnerskich uczestniczyli w lekcji prowadzonej przez pani─ů  Sabin─Ö Kurasik w klasie 1a oraz zaj─Öciach robotyki prowadzonych przez pana Wac┼éawa Bojarskiego w klasie 5a.

Po lekcjach, na sali gimnastycznej odby┼é si─Ö konkurs z okazji Dnia J─Özyk├│w Obcych, zorganizowany przez panie Ewelin─Ö Krawiec i Karolin─Ö Serafin  Reprezentacje klas 5-8 bra┼éy udzia┼é w quizie ze znajomo┼Ťci j─Özyk├│w i kultury kraj├│w europejskich. Uczniowie zaprezentowali r├│wnie┼╝ ciekawy program artystyczny w r├│┼╝nych j─Özykach: angielskim, w┼éoskim i francuskim. Przedstawiono tak┼╝e kr├│tki spektakl teatralny w j─Özyku angielskim opowiadaj─ůcy legend─Ö o smoku wawelskim. Wst─Öpy uczni├│w przygotowa┼éy panie Renata Handermander, Agnieszka Mandzelowska oraz Gertruda Lubieniecka-Jakiel.

Po zako┼äczonych zaj─Öciach w szkole nauczyciele mieli mo┼╝liwo┼Ť─ç zwiedzenia Muzeum Historycznego w Sanoku.

 

Wtorek  12.11.2019  ||    Doda┼éa  Marzena S.

 
 

4 | Drugi dzie┼ä wizyty go┼Ťci z Hiszpanii, Francji i W┼éoch...

           

Kolejny dzie┼ä wizyty rozpocz─ů┼é si─Ö od spotkania zespo┼éu projektowego w czasie kt├│rego, omawiano zasady  realizacji zada┼ä przewidzianych na rok szkolny 2019/ 2020 oraz sposob├│w dokumentacji i  publikacji efekt├│w tej pracy. Zosta┼éa zaprezentowana strona internetowa projektu wykonana przez p. Wac┼éawa Bojarskiego, a prowadzona w j─Özyku polskim i angielskim. Nauczyciele z Hiszpanii zaproponowali stworzenie podobnej strony w j─Özykach; hiszpa┼äskim, francuskim i w┼éoskim. Po owocnym spotkaniu wszyscy go┼Ťcie udali si─Ö na sal─Ö gimnastyczn─ů, aby zobaczy─ç akademi─Ö i pasowanie na ucznia klas pierwszych.

Organizacja i przygotowanie dzieci w czasie akademii by┼éa wspania┼éa, zachwyceni go┼Ťcie dopytywali si─Ö o znaczenie ┼Ťpiewanych piosenek i recytowanych wierszy, bili brawo po ka┼╝dym wyst─Öpie, a u┼Ťmiech nie  schodzi┼é im z twarzy.  Po cz─Ö┼Ťci artystycznej, pani dyrektor Barbara Zdybek przyst─ůpi┼éa do pasowania dzieci na uczni├│w szko┼éy. Uczniowie otrzymali pami─ůtkowe dyplomy i czapki, a tak┼╝e upominki przygotowane przez rodzic├│w. Cudownym momentem uroczysto┼Ťci by┼éo pasowanie na uczni├│w go┼Ťci naszej szko┼éy, sprawi┼éo im to ogromnie du┼╝o rado┼Ťci.

Jako nowi uczniowie udali si─Ö na lekcj─Ö do klasy 2a, gdzie p. Mariola Bodnar przygotowa┼éa "Matematyczne potyczki".  Na pocz─ůtku zaj─Ö─ç dzieci musia┼éy wykona─ç  dzia┼éania, aby w odpowiedniej kolejno┼Ťci ods┼éoni─ç temat lekcji. Zadania matematyczne by┼éy przygotowane r├│wnie┼╝ dla obserwator├│w. Przy wykorzystaniu tablicy multimedialnej wszyscy zagrali┼Ťmy w BINGO. Rywalizacja wzbudza┼éa ogromnie du┼╝o pozytywnych emocji. Nast─Öpnie dzieci gra┼éy w "Matematyczne muchy". Zabawa polega┼éa na "upolowaniu" wyniku dzia┼éania ┼éapk─ů na muchy. Dzieci otrzyma┼éy arkusze z liczbami oraz ┼éapki na muchy. Nauczyciel m├│wi┼é dzia┼éanie, a dzieci musia┼éy "upolowa─ç" wynik, go┼Ťcie b─Öd─ůcy na zaj─Öciach pe┼énili rol─Ö s─Ödzi├│w. Ostatnim zaj─Öciem by┼éo uk┼éadanie piramidy z kubk├│w, tak aby cyfra nad dwoma kubkami by┼éa sum─ů cyfr kt├│re ┼é─ůczy┼é kubek. By┼éo to utrwalenie dodawania w zakresie 20. Nauczyciele bardzo ch─Ötnie brali udzia┼é w przygotowanych zadaniach. Nauczyciel z Hiszpanii, Jose' bardzo zainteresowa┼é si─Ö polskim alfabetem, dlatego klasa przeczyta┼éa alfabet ch├│rem.  

Po lekcji w klasie 2, udali┼Ťmy si─Ö do lasy 6a gdzie p. Ewelina Krawiec przygotowa┼éa lekcj─Ö j─Özyka angielskiego. Tematem lekcji by┼éy "Synonimy i antonimy w j─Özyku angielskim". Wykorzystuj─ůc tablic─Ö interaktywn─ů i gry dydaktyczne w spos├│b aktywny uczniowie powt├│rzyli s┼éownictwo angielskie. Wci─ůgni─Öci do dyskusji byli r├│wnie┼╝ goszcz─ůcy na zaj─Öciach nauczyciele.

Zm─Öczeni, ale szcz─Ö┼Ťliwi go┼Ťcie udali si─Ö do pokoju nauczycielskiego na obiad.

Po chwili odpoczynku wszyscy udali┼Ťmy si─Ö na spotkanie do burmistrza Sanoka p. Tomasza Matuszewskiego. Zostali┼Ťmy przyj─Öci w Sali Herbowej, gdzie po kr├│tkim wprowadzeniu pani dyrektor nast─ůpi┼éa wzajemna prezentacja naszych partner├│w i pana burmistrza, po czym wykonano wsp├│lne pami─ůtkowe zdj─Öcie. Dla go┼Ťci przygotowano upominki, by┼éy to kubki, d┼éugopisy i smycz z logiem Sanoka. Pan burmistrz otrzyma┼é r├│wnie┼╝ prezent od pani Teresy Guazzelli z Sycylii.

Po wizycie w Urz─Ödzie Miasta nast─ůpi┼é czas wolny na odpoczynek. O godzinie 17.00 mia┼éo miejsce kolejne spotkanie pracownik├│w szko┼éy i go┼Ťci, tym razem na uroczystej kolacji w restauracji BARTEK.

 

Niedziela  10.11.2019  ||    Doda┼éa  Gertruda L. J.

 
 

3 | Pierwszy dzie┼ä wizyty go┼Ťci z Hiszpanii, Francji i W┼éoch...

                 

5 listopada 2019 r. rozpocz─Ö┼éo si─Ö spotkanie szk├│┼é partnerskich uczestnicz─ůcych w projekcie ÔÇ×Poznaj─Ö ┼Ťwiat - poznaj─Ö siebieÔÇŁ w ramach programu Erasmus+.

Pierwszym punktem wizyty by┼éo spotkanie z Pani─ů dyrektor Barbar─ů Zdybek oraz zwiedzanie szko┼éy. Nauczyciele mieli mo┼╝liwo┼Ť─ç poznania bazy szko┼éy oraz jej zasad organizacyjnych. By┼é to te┼╝ czas na kr├│tkie rozmowy z uczniami.

Szczeg├│lnie serdecznie nauczyciele ze szk├│l partnerskich zostali przywitani przez najm┼éodsze dzieci z oddzia┼éu przedszkolnego. Maluchy pod opiek─ů pani Ma┼égorzaty Poziomkowskiej przygotowa┼éy kr├│tkie przywitanie w j─Özyku hiszpa┼äskim.

Kolejnym punktem wizyty w szkole było spotkanie zespołu projektowego, podczas którego omówiono plan prac na rok szkolny 2019/2020, zasady prowadzenie strony internetowej oraz zasady realizacji kolejnych zadań.

Nast─Öpnie nauczyciele obserwowali lekcj─Ö wychowania fizycznego w klasie 4a prowadzon─ů przez pani─ů Kamil─Ö Mik─Ö i pana Macieja Kaczmarskigo,  zaj─Öcia ┼Ťwietlicowe prowadzone przez p. Marzen─Ö Sumar─Ö oraz lekcj─Ö matematyki, kt├│r─ů w klasie 6a prowadzi┼éa pani Ewa Zag├│rska.  

Po po┼éudniu uczestnicy projektu spotkali si─Ö z Rad─ů Pedagogiczn─ů. G┼é├│wnym tematem obrad by┼éa prezentacja szk├│┼é partnerskich. Ka┼╝dy z partner├│w przygotowa┼é multimedialn─ů prezentacj─Ö swojej szko┼éy, opowiedzia┼é o zasadach organizacji plac├│wki, rodzaju realizowanych zada┼ä oraz o problemach i mo┼╝liwo┼Ťciach szko┼éy.

Podsumowaniem spotkania była prezentacja na temat edukacji dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych.

 

Pi─ůtek  8.11.2019  ||    Doda┼éa  Ewelina K.

 
 

2 | Najm┼éodsi witaj─ů go┼Ťci po HISZPA┼âSKU...

Dzieci z Oddzia┼éu Przedszkolnego na powitanie go┼Ťci z innych pa┼ästw bior─ůcych udzia┼é w programie ERASMUS+ przygotwa┼éy powitanie w j─Özyku hiszpa┼äskim ÔÇô "Buenos dias. Tenemos seis anos y somos los estudiantes mas jovenes de toda la escuela. Bienvenidos a Sanok" (Dzie┼ä dobry.  Mamy sze┼Ť─ç lat i jeste┼Ťmy najm┼éodszymi uczniami w ca┼éej szkole. Witamy w Sanoku).

Pomaga┼é nam w tym pan Antxoka Jauregui Zabala ÔÇô Hiszpan mieszkaj─ůcy w naszej dzielnicy.

Wychowawczyni oraz dzieci dzi─Ökuj─ů panu Antxoka za pomoc. 

 

┼Üroda  6.11.2019  ||    Doda┼éa  Ma┼égorzata P.

 
 

1 | ERASMUS+ w SP6 - "Poznaję Świat - Poznaję Siebie"...

Z ogromn─ů rado┼Ťci─ů informujemy, ┼╝e nasza szko┼éa b─Ödzie bra┼éa udzia┼é w presti┼╝owym programie wsp├│┼épracy szk├│┼é Erasmus+ "POZNAJ─ś ┼ÜWIAT - POZNAJ─ś SIEBIE".

W projekcie bierze udział 5 szkół:

--- Szkoła Podstawowa nr 6 w Sanoku (jako koordynator),
--- E'cole Marcel Aym├ę z Milizac we Francji,
--- Colegio Salesianos "San Juan Bosco" z Puertollano w Hiszpanii,
--- Istituto Comprensivo "Giuseppe Grassa" z Mazara del Vallo we Włoszech,
--- Istituto Comprensivo “S. d’Acquisto” z Gaggio Montano we W┼éoszech.

Celem Projektu "Poznaj─Ö ┼Ťwiat - poznaj─Ö siebie" jest zwi─Ökszenie motywacji uczni├│w do nauki szkolnej. Zaplanowane zadania s─ů bardzo r├│┼╝norodne, dotycz─ů: historii, sztuki, przyrody, doskonalenia znajomo┼Ťci j─Özyk├│w obcych oraz technik informacyjnych. Uczniowie z 4 kraj├│w b─Öd─ů poznawa─ç swoje uzdolnienia i zainteresowania, rozwija─ç je i omawia─ç z r├│wie┼Ťnikami z kraj├│w europejskich. Zadania projektowe b─Öd─ů realizowane metod─ů pracy w grupie, a uczniowie b─Öd─ů doskonali─ç takie umiej─Ötno┼Ťci jak: wsp├│┼épraca, planowanie, dzia┼éanie i wzajemne komunikowanie si─Ö. B─Ödzie to nowa, atrakcyjna i bardzo motywuj─ůca forma pracy, s┼éu┼╝─ůca przede wszystkim rozwojowi uczni├│w i szko┼éy.

!!!  Z ogromnym zapa┼éem, pe┼éni pomys┼é├│w i entuzjazmu rozpoczynamy prac─Ö w programie Erasmus+  !!!

 

Poniedzia┼éek  9.09.2019  ||    Doda┼éa  Dorota A.

 
 
 

 

 

 


wszelkie prawa zastrzeżone © sp6.sanok 2019