Uczniowie klasy 3a od października zmagali się z TABLICZKĄ
MNOŻENIA, walcząc o tytuł KLASOWY MISTRZ TABLICZKI
MNOŻENIA.
Podczas wieloetapowych zmagań wykazywali się nie tylko
znajomością tabliczki mnożenia, ale także koncentracją i
refleksem. Uczniowie zdobywali punkty rozwiązując 72
działania w ciągu 10 minut, układając w jak najkrótszym
czasie pary kart: iloczyny z wynikami, musieli wykazać się
umiejętnością szybkiego mnożenia i zapisywania wyników w
konkursie "Mała liga tabliczki mnożenia". Cała klasa
pomyślnie zdała egzamin.
Najwięcej punktów I miejsce i zarazem zaszczytny
mistrzowski tytuł zdobyła Gabrysia Kopiec, II miejsce
osiągnął Nikodem Bat, III miejsce Wojciech Glinianowicz,
IV miejsce Filip Maciejewski, V miejsce Kamil Piegdoń, VI
miejsce Maja Serwa.
Zwycięscy otrzymali z rąk Pani dyrektor Barbary Zdybek nagrody
i pamiątkowe dyplomy sponsorowane z programu ERASMUS+
,,Poznaję świat-Poznaję siebie”.
W dniu 18.03.2021 r. w ramach edukacji matematycznej, klasa
2b rozwiązywała zagadki mające doprowadzić uczniów do
rozwiązania kilku spraw detektywistycznych.
Celem zajęć była realizacja podstawy programowej w inny
sposób, zapewne atrakcyjniejszy dla dzieci, rozwijanie
logicznego i twórczego myślenia, urozmaicenie zajęć, a także
zaciekawienie uczniów pracą detektywa.
Uczniowie i ich wychowawczyni p. Sabina Kurasik, ubrani
na czarno, jak detektywi, tego dnia weszli do odmienionej
klasy. Sala lekcyjna zmieniła się wpokój
zagadek. Zagadek logicznych, matematycznych oraz sieci
laserów, które należało przejść, z gracją i zwinnością
prawdziwego detektywa, w celu rozbrojenia bomby. Każdy z
nich otrzymał identyfikator sekretnego agenta, na
którym uczniowie musieli odbić swój odcisk palca, które
oglądały przez lupę, porównywały z innymi odciskami. Tym samym
dzieci dowiedziały się co to są linie papilarne i że każdy
człowiek ma niepowtarzalny wzór. Dzieci odkrywały krok po
kroku zagadki, aby dojść do odpowiedzi na pytanie: „Kto
wykradł tajne akta detektywów?”.
Dzieci świetnie ze sobą współpracowały, analizowały
wspólnie zadania, głosowały za i przeciw nad daną odpowiedzią,
ucząc się współpracy i dyskusji. Rozwiązywaniu zagadek
towarzyszyło niezwykłe poruszenie. Potrzebne były latarki,
ponieważ w klasie panował tajemniczy mrok. Dzieci miały
również lupy potrzebne do wykonania niektórych zadań.
Uczniowie musieli między innymi odkryć co jest zapisane
tajemniczym szyfrem, rozwiązać zagadkę logiczną oraz
matematyczną. Wszystkie te zadania uczniowie rozwiązali
poprawnie, dzięki czemu udało im się dojść do rozwiązania
całej sprawy i wskazać naszego poszukiwanego. Klasie zajęło
to 2 godziny lekcyjne.
Nasze poczynania można pooglądać na załączonym filmiku.
88 | Aktywne metody nauczania
w szkołach partnerskich...
Dzisiaj (10.03.21) już ostatni dzień spotkania partnerów w
ramach Programu Erasums +. Obecni byli przedstawiciele
wszystkich szkół.
Po krótkim przywitaniu wysłuchaliśmy prezentacji
nauczycielki z naszej szkoły, p. Sabiny Kurasik, na temat
aktywnych metod nauczania. Ilość i efekty prowadzonych
działań wzbudziły podziw uczestników. Później, również nasza
szkoła przedstawiła elektroniczną wersję książki napisanej
przez uczestników projektu. Książka wędrowała od szkoły do
szkoły i każda z nich dopisywała kolejny fragment. Pojawiły
się w niej również piękne ilustracje.
Kolejnym punktem spotkania była prezentacja nauczycielek ze
szkoły w Gaggio Montano, które w bardzo przejrzysty sposób
przedstawiły metodę Camillo Bortolato. Jest to
metoda aktywnej nauki matematyki dla najmłodszych dzieci.
Ostatnim punktem programu było omówienie bieżących spraw
projektu; przeanalizowanie strony internetowej projektu oraz
ustalenie terminu itematyki
kolejnych spotkań.
Środa
10.03.2021
||
Dodała Dorota A.
87 | Książka „Friendship
Above All” w ramach Programu Erasmus+...
W ramach Projektu Erasmus+
„Poznaje świat poznaje siebie” powstała międzynarodowa
książka pt. Przyjaźń ponad wszystko”.
Zadanie zostało rozpoczęte w
Sanoku. Uczennice klasy 8a napisały 2 rozdziały książki,
do której zostały wykonane ilustracje. Następnie
została ona wysłana do Hiszpanii. Tam powstały
kolejne dwa rozdziały i tak kolejno we Francji,
Włoszech - Gaggio Montano i Włoszech - Mazara del Vallo.
Książka została wyedytowana i wydrukowana w Sanoku.
Projekt nadzorowała p.
Gertruda Lubieniecka Jakiel. Efekt pracy można zobaczyć na
stronie projektu w zakładce
PUBLIKACJE.
!!!
Zapraszamy do obejrzenia projektu !!!
Wtorek 16.03.2021
||
Dodała Gertruda L. - J.
86 | Spotkanie uczniów szkoły
hiszpańskiej i włoskiej z Mazara del Vallo...
9.03.2021 r. był drugim dniem
spotkania szkół uczestniczących w projekcie Erasmus+. Tym
razem organizatorem była szkoła z Hiszpanii, zPuertollano.
Pokonując niewielkie przeszkody techniczne obejrzeliśmy
prezentację dzieci ze szkoły w Mazara del Vallo. Dzieci
wraz znauczycielami były w pięknie
udekorowanej sali i po krótkim przywitaniu, uczniowie
przedstawiali się i opowiadali o swoich zainteresowaniach.
Niektórzy nawet pokazywali swoje prace.
Później nastąpiła prezentacja
przygotowana przez uczniów hiszpańskich. Chłopcy krótko
przedstawili się i omówili wyświetloną prezentację na temat
Hiszpanii oraz swojego miasta i swojej szkoły.
Zainteresowanie wszystkich wzbudziła relacja nauczyciela,
który opowiadał o bardzo szczególnym festiwalu, który
odbywa się w ich miasteczku. Jest to wydarzenie
upamiętniające rok 1348, kiedy na miasto padła zaraza
dżumy izpandemii
ocalało 13 rodzin. Dziękując za uratowanie w czasie imprezy
plenerowej gotowana jest popularna wołowina z ziemniakami,
którą można zabrać do domu.
Po opowiadaniu nauczyciela
uczestnicy spotkania pożegnali się.
Wtorek 9.03.2021
||
Dodała
Dorota A.
85 | Sposoby nauczania
i metody pracy w placówkach w Marano i Licano we Włoszech...
Od dzisiaj (8.03.21) rozpoczęło
się trzydniowe spotkanie partnerów Programu Erasmus+
"Poznaję świat - poznaję siebie". Organizatorem tego
działania jest włoska szkoła z Gaggio Montano.
W spotkaniu uczestniczyło ponad
20 nauczycieli ze wszystkich szkół partnerskich.
Rozpoczął ją dyrektor szkoły
Carmelo Adagio, który przedstawił system funkcjonowania
szkół i przedszkoli składających się na zespół szkół.
Placówki te znajdują się w różnych miejscowościach i stosują
różnorodne formy nauczania. Poznaliśmy pracę szkół
podstawowych wzakresie nauczania
matematyki, pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach
edukacyjnych oraz aktywnych metod poznawania przyrody i
najbliższej okolicy.
Całe spotkanie przebiegało w
bardzo miłej atmosferze.
Poniedziałek 8.03.2021
||
Dodała
Dorota A.
84 | Kolejne SPOTKANIE online
uczestników projektu ERASMUS+...
5 marca 2021 r. odbyło się kolejne spotkanie szkół
partnerskich biorących udział w Programie Erasmus+.
Z powodów pandemii odbyło się ono w formie online.
Obecni byli koordynatorzy ze wszystkich szkół biorących
udział w projekcie. Poruszony został temat szczepień i
stopnia pandemii w poszczególnych krajach. Ciekawostką
jest, że zmienił się koordynator z Hiszpanii, ale
bardzo szybko nawiązał kontakt z pozostałymi uczestnikami.
Zebranie dotyczyło opracowania szczegółów kolejnej wizyty w
szkole partnerskiej. Spotkanie organizuje szkoła z
Gaggio Montano. Będzie ono przeprowadzane w formie
online, a plan wizyty zapowiada się bardzo ciekawie. W
poniedziałek szkoła włoska zaprezentuje sposób nauczania imetody
pracy w placówkach w Marano i Licano, we wtorek odbędzie
się spotkanie uczniów szkoły hiszpańskiej i włoskiej z Mazara del Vallo, które obejrzą wszystkie szkoły
partnerskie. W środę natomiast nasza szkoła przedstawi
prezentację o aktywnych metodach nauczania, pooglądamy lekcję
z Gaggio Montano i omówimy bieżące działania projektu.
Czeka nas dużo pracy, ale mamy nadzieję, że wizyta w szkole
włoskiej okaże się sukcesem.
Piątek
5.03.2020
||
dodały Irena B. i Dorota A.
83 | Wzbogacenie KSIĘGOZBIORU
Szkolnej Biblioteki w ramach Programu ERASMUS+...
Z przyjemnością pragniemy
powiadomić, iż dzięki funduszom pozyskanym z Programu
Erasmus +: ”Poznaję świat poznaję siebie”, wzbogacono
KSIĘGOZBIÓR Szkolnej Biblioteki zakupując 70
egzemplarzy obowiązkowych i uzupełniających lektur szkolnych
do klas 1-3 oraz klas 4-8.Uzupełniono więc zasób
lektur szkolnych o takie pozycje, jak, min.: „Anarauk,
chłopiec z Grenlandii”, „Afryka Kazika”, ”Babcia na jabłoni”,
„Mikołajek”, „Przygody Tomka Sawyera”, „Mały Książę” i inne
lekturki.
Ponadto zakupiono pełną serię popularnych i bardzo lubianych przez
dzieci książek Andrzeja Maleszki pt.: ”Magiczne drzewo” (w tym nowości, takie
jak: „Pióro T-Rexa”, „Berło”, i inne).
Biblioteka wzbogaciła się również o serię: ”Strrasznahistoria”
Terry Deary - książeczki dla klas 4-8, które w sposób przystępny
ihumorystyczny opisują ciekawostki z
historii Polski i świata. Znalazły się tu tytuły, m in.: ”Ci
rewelacyjni Grecy”, „Groźni rycerze w ponurych zamczyskach”, czy „Tookropne
średniowiecze”, i wiele innych.
Uczniowie z wielką
radością przyjęli wiadomość o pojawieniu się książek z ich
ulubionych serii i lektur. Część nowego księgozbioru została
wypożyczona przez czytelników zaraz po wprowadzeniu ich na półki
biblioteki.
Ponadto, szkoła w
ubiegłym półroczu zakupiła wskazane przez nauczyciela bibliotekarza
lektury do klas 2 i 3, umożliwiając dostęp do omawianych lekturek
uczniom całej klasy.
Czwartek 4.03.2021
||
Dodała Renata H.
82 | "ŻYWE OBRAZY" - Konkurs
plastyczny w klasie 2b...