wortal www.erasmusplus.sp6sanok.pl powstał 1 września 2019 roku

   

 

׀  SANOK  ׀  MILIZAC  ׀  PUERTOLLANO  ׀  MAZARA DEL VALLO  ׀  GAGGIO MONTANO  ׀

 
  ERASMUS plus - SP6 im. Jana Pawła II w Sanoku...

 

 

NASZE AKTUALNE DZIAŁANIA
 

10 | WARSZTATY MAKRAMY...

Na początku grudnia w naszej szkole odbyły się warsztaty rękodzielnicze z MAKRAMY, w ramach projektu ERASMUS+ "Poznaję Świat - Poznaję Siebie". W zajęciach brały udział uczennice klas 5a i 5b.

Makrama to technika plecenia sznurków. Za pomocą kilku węzłów i wyobraźni można wyczarować piękną ozdobę.

Dziewczynki poznały podstawowe węzły niezbędne do wykonania makramy. Każda z uczestniczek stworzyła w ciągu dwóch godzin makramę ścienną. Tak jak każda ręczna robota, tak i technika wiązania węzłów wymaga cierpliwości i dokładności. Tej niezwykłej techniki uczniowie uczyli się pod nadzorem p. Joanny Dyląg i p. Edyty Podstawskiej.

Poprzez warsztaty chcemy zaszczepić zamiłowanie do twórczości oraz rozwijać talenty i kreatywne myślenie wśród uczniów.

 

Sobota  14.12.2019  ||    Dodała  Edyta P.

 
 

9 | "HISTORIA W LEGENDACH UKRYTA" - PROJEKT ŚWIETLICZAKÓW...

W listopadzie ŚWIETLICZAKI ze wszystkich grup poznały legendy dotyczące SanOka i okolic angażując się tym samym w realizację projektu „Historia w legendach ukryta” z programu ERASMUS+.

Uczniowie poznali historię "Złego Biesa i jego Czadów" oraz "Dzielnego Sana". Usłyszeli opowieść o królowej Bonie i cudownej wodzie z Sanoka, a także dowiedzieli się jak powstało miasto Lesko i skąd pochodzi jego nazwa.

W trakcie zajęć powstały przepiękne prace plastyczne ilustrujące poznane legendy.

Na zakończenie i podsumowanie projektu ŚWIETLICZAKI z pomocą wychowawców zorganizowali w świetlicy studio fotograficzne. Były przebieranki i pozowanie do zdjęć. Celem całej zabawy było stworzenie zdjęć ilustrujących poznane legendy bieszczadzkie: „Legenda o cudownej wodzie z Sanoka”, „Bies, Czady i San” oraz „Bal duchów”.

Fotografie zostały dołączone do prezentacji podsumowującej świetlicowy projekt „Historia w legendach ukryta” z programu ERASMUS+.

 

Poniedziałek  25.11.2019  ||    Dodała  Ewa M.

 
 

8 | PROJEKT NA LOGO – KNOW THE WORLD KNOW YOURSELF...

W związku z projektem Erasmus+ ”Poznaje świat poznaje siebie” w naszej szkole został przeprowadzony Konkurs Plastyczny na LOGO projektu.

Uczniowie przygotowywali prace, które zostały ocenione przez jury konkursowe. 

Pierwsze miejsce, a zarazem udział w Międzynarodowym Glosowaniu Internetowym zajęła praca Gabrieli Pastuszak.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za pomysły, a zwyciężczyni gratulujemy i życzymy sukcesu w kolejnym etapie konkursu.

 

Piątek  22.11.2019  ||    Dodały  Irena B. i Gertruda L. J.

 
 

7 | KLUB KORESPONDENCYJNY PEN PAL (POLSKA - FRANCJA - HISZPANIA)...

Jednym z działań, które zostaną przeprowadzone w ramach projektu „Poznaję świat - poznaję siebie” jest wymiana listów między trzema różnymi szkołami należącymi do trzech różnych krajów. Ta forma aktywność ma znaczącą liczbę korzyści dla studentów:

-  dzielenie się wiedzą, kulturą i wartościami.
-  rozwijanie umiejętności pisania.
-  odkrywanie innych stylów życia na przykładzie krajów partnerskich.
-  rozwijanie poczucia przynależności.
- rozwijanie umiejętności uczenia się.

Hiszpańscy uczniowie są bardzo zmotywowani i bardzo wdzięczni za prezenty, które otrzymali od polskiej szkoły.

 

Sobota  16.11.2019  ||    Dodała  Gertruda L. J.

 
 

6 | Czwarty dzień wizyty - KLUB KORESPONDENCYJNY...

Czwarty dzień wizyty dla gości był ostatnim dniem pobytu w Sanoku. 

Przedstawiciele ze szkół włoskich wczesnym rankiem opuścili Sanok, a zaplanowany na popołudnie wyjazd przedstawicieli z Francji i Hiszpanii pozwolił na jeszcze jeden dzień tym razem już nieoficjalnej wizyty w murach naszej szkoły.  

W związku z faktem, iż Klub Korespondencyjny rozpoczął swoją prace, a opiekunka francuskich uczniów p. Christelle odwiedziła nasza szkołę w związku z programem Erasmus+ mogła osobiście spotkać się z uczniami klasy 5a, 6b i 7, którzy to prężnie działają w Klubie.  Spotkaniu przyglądali się p. Jose i p. Luzma  z Hiszpanii, którzy z wielkim entuzjazmem przyłączyli się do Klubu Korespondencyjnego i rozpoczęli współpracę polsko-francusko-hiszpańską. 

Inicjatorem wydarzenia była pani Gertruda Lubieniecka Jakiel oraz pani Agnieszka Mandzelowska.

Po krótkiej prezentacji gości, uczniowie zadawali pytania w j. angielskim o szkołach we Francji i Hiszpanii. Nasi goście byli zachwyceni otwartością i zainteresowaniem uczniów. Uczniowie z Francji podali specjalne ciastka w pudełku z Bretanii, czyli regionu francuskiego, z którego pochodzą, a my na ręce pani nauczycielki podaliśmy POLSKIE KRÓWKI i PTASIE MLECZKO dla przyjaciół z Klubu.  Podaliśmy również napisane listy

Kolejnym punktem wizyty były odwiedziny w Szkolnej Harcówce oraz rozmowa z druhną Marylą Kurkarewicz.  Okazało się, że w szkole hiszpańskiej i francuskiej również działają drużyny skautowe, a Robert Baden-Powell – Naczelny Skaut Świata to znana postać dla wszystkich związanych ze skautingiem i harcerstwem, niezależnie z jakiego państwa pochodzą.

Tym miłym akcentem pożegnaliśmy naszych gości i czekamy na kolejne wizyty oraz listy i kartki pocztowe.

 

Środa  13.11.2019  ||    Dodała  Gertruda L. J.

 
 

5 | Trzeci dzień wizyty gości z Hiszpanii, Francji i Włoch...

     

Trzeci dzień wizyty w szkole polskiej rozpoczął się od spotkania zespołu projektowego, w czasie którego omówione zostały zasady wizyty w szkole francuskiej, oraz sposoby  komunikowania się partnerów między spotkaniami.

Następnie nauczyciele szkół partnerskich uczestniczyli w lekcji prowadzonej przez panią  Sabinę Kurasik w klasie 1a oraz zajęciach robotyki prowadzonych przez pana Wacława Bojarskiego w klasie 5a.

Po lekcjach, na sali gimnastycznej odbył się konkurs z okazji Dnia Języków Obcych, zorganizowany przez panie Ewelinę Krawiec i Karolinę Serafin  Reprezentacje klas 5-8 brały udział w quizie ze znajomości języków i kultury krajów europejskich. Uczniowie zaprezentowali również ciekawy program artystyczny w różnych językach: angielskim, włoskim i francuskim. Przedstawiono także krótki spektakl teatralny w języku angielskim opowiadający legendę o smoku wawelskim. Wstępy uczniów przygotowały panie Renata Handermander, Agnieszka Mandzelowska oraz Gertruda Lubieniecka-Jakiel.

Po zakończonych zajęciach w szkole nauczyciele mieli możliwość zwiedzenia Muzeum Historycznego w Sanoku.

 

Wtorek  12.11.2019  ||    Dodała  Marzena S.

 
 

4 | Drugi dzień wizyty gości z Hiszpanii, Francji i Włoch...

           

Kolejny dzień wizyty rozpoczął się od spotkania zespołu projektowego w czasie którego, omawiano zasady  realizacji zadań przewidzianych na rok szkolny 2019/ 2020 oraz sposobów dokumentacji i  publikacji efektów tej pracy. Została zaprezentowana strona internetowa projektu wykonana przez p. Wacława Bojarskiego, a prowadzona w języku polskim i angielskim. Nauczyciele z Hiszpanii zaproponowali stworzenie podobnej strony w językach; hiszpańskim, francuskim i włoskim. Po owocnym spotkaniu wszyscy goście udali się na salę gimnastyczną, aby zobaczyć akademię i pasowanie na ucznia klas pierwszych.

Organizacja i przygotowanie dzieci w czasie akademii była wspaniała, zachwyceni goście dopytywali się o znaczenie śpiewanych piosenek i recytowanych wierszy, bili brawo po każdym występie, a uśmiech nie  schodził im z twarzy.  Po części artystycznej, pani dyrektor Barbara Zdybek przystąpiła do pasowania dzieci na uczniów szkoły. Uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy i czapki, a także upominki przygotowane przez rodziców. Cudownym momentem uroczystości było pasowanie na uczniów gości naszej szkoły, sprawiło im to ogromnie dużo radości.

Jako nowi uczniowie udali się na lekcję do klasy 2a, gdzie p. Mariola Bodnar przygotowała "Matematyczne potyczki".  Na początku zajęć dzieci musiały wykonać  działania, aby w odpowiedniej kolejności odsłonić temat lekcji. Zadania matematyczne były przygotowane również dla obserwatorów. Przy wykorzystaniu tablicy multimedialnej wszyscy zagraliśmy w BINGO. Rywalizacja wzbudzała ogromnie dużo pozytywnych emocji. Następnie dzieci grały w "Matematyczne muchy". Zabawa polegała na "upolowaniu" wyniku działania łapką na muchy. Dzieci otrzymały arkusze z liczbami oraz łapki na muchy. Nauczyciel mówił działanie, a dzieci musiały "upolować" wynik, goście będący na zajęciach pełnili rolę sędziów. Ostatnim zajęciem było układanie piramidy z kubków, tak aby cyfra nad dwoma kubkami była sumą cyfr które łączył kubek. Było to utrwalenie dodawania w zakresie 20. Nauczyciele bardzo chętnie brali udział w przygotowanych zadaniach. Nauczyciel z Hiszpanii, Jose' bardzo zainteresował się polskim alfabetem, dlatego klasa przeczytała alfabet chórem.  

Po lekcji w klasie 2, udaliśmy się do lasy 6a gdzie p. Ewelina Krawiec przygotowała lekcję języka angielskiego. Tematem lekcji były "Synonimy i antonimy w języku angielskim". Wykorzystując tablicę interaktywną i gry dydaktyczne w sposób aktywny uczniowie powtórzyli słownictwo angielskie. Wciągnięci do dyskusji byli również goszczący na zajęciach nauczyciele.

Zmęczeni, ale szczęśliwi goście udali się do pokoju nauczycielskiego na obiad.

Po chwili odpoczynku wszyscy udaliśmy się na spotkanie do burmistrza Sanoka p. Tomasza Matuszewskiego. Zostaliśmy przyjęci w Sali Herbowej, gdzie po krótkim wprowadzeniu pani dyrektor nastąpiła wzajemna prezentacja naszych partnerów i pana burmistrza, po czym wykonano wspólne pamiątkowe zdjęcie. Dla gości przygotowano upominki, były to kubki, długopisy i smycz z logiem Sanoka. Pan burmistrz otrzymał również prezent od pani Teresy Guazzelli z Sycylii.

Po wizycie w Urzędzie Miasta nastąpił czas wolny na odpoczynek. O godzinie 17.00 miało miejsce kolejne spotkanie pracowników szkoły i gości, tym razem na uroczystej kolacji w restauracji BARTEK.

 

Niedziela  10.11.2019  ||    Dodała  Gertruda L. J.

 
 

3 | Pierwszy dzień wizyty gości z Hiszpanii, Francji i Włoch...

                 

5 listopada 2019 r. rozpoczęło się spotkanie szkół partnerskich uczestniczących w projekcie „Poznaję świat - poznaję siebie” w ramach programu Erasmus+.

Pierwszym punktem wizyty było spotkanie z Panią dyrektor Barbarą Zdybek oraz zwiedzanie szkoły. Nauczyciele mieli możliwość poznania bazy szkoły oraz jej zasad organizacyjnych. Był to też czas na krótkie rozmowy z uczniami.

Szczególnie serdecznie nauczyciele ze szkól partnerskich zostali przywitani przez najmłodsze dzieci z oddziału przedszkolnego. Maluchy pod opieką pani Małgorzaty Poziomkowskiej przygotowały krótkie przywitanie w języku hiszpańskim.

Kolejnym punktem wizyty w szkole było spotkanie zespołu projektowego, podczas którego omówiono plan prac na rok szkolny 2019/2020, zasady prowadzenie strony internetowej oraz zasady realizacji kolejnych zadań.

Następnie nauczyciele obserwowali lekcję wychowania fizycznego w klasie 4a prowadzoną przez panią Kamilę Mikę i pana Macieja Kaczmarskigo,  zajęcia świetlicowe prowadzone przez p. Marzenę Sumarę oraz lekcję matematyki, którą w klasie 6a prowadziła pani Ewa Zagórska.  

Po południu uczestnicy projektu spotkali się z Radą Pedagogiczną. Głównym tematem obrad była prezentacja szkół partnerskich. Każdy z partnerów przygotował multimedialną prezentację swojej szkoły, opowiedział o zasadach organizacji placówki, rodzaju realizowanych zadań oraz o problemach i możliwościach szkoły.

Podsumowaniem spotkania była prezentacja na temat edukacji dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych.

 

Piątek  8.11.2019  ||    Dodała  Ewelina K.

 
 

2 | Najmłodsi witają gości po HISZPAŃSKU...

Dzieci z Oddziału Przedszkolnego na powitanie gości z innych państw biorących udział w programie ERASMUS+ przygotwały powitanie w języku hiszpańskim – "Buenos dias. Tenemos seis anos y somos los estudiantes mas jovenes de toda la escuela. Bienvenidos a Sanok" (Dzień dobry.  Mamy sześć lat i jesteśmy najmłodszymi uczniami w całej szkole. Witamy w Sanoku).

Pomagał nam w tym pan Antxoka Jauregui Zabala – Hiszpan mieszkający w naszej dzielnicy.

Wychowawczyni oraz dzieci dziękują panu Antxoka za pomoc. 

 

Środa  6.11.2019  ||    Dodała  Małgorzata P.

 
 

1 | ERASMUS+ w SP6 - "Poznaję Świat - Poznaję Siebie"...

Z ogromną radością informujemy, że nasza szkoła będzie brała udział w prestiżowym programie współpracy szkół Erasmus+ "POZNAJĘ ŚWIAT - POZNAJĘ SIEBIE".

W projekcie bierze udział 5 szkół:

--- Szkoła Podstawowa nr 6 w Sanoku (jako koordynator),
--- E'cole Marcel Aymé z Milizac we Francji,
--- Colegio Salesianos "San Juan Bosco" z Puertollano w Hiszpanii,
--- Istituto Comprensivo "Giuseppe Grassa" z Mazara del Vallo we Włoszech,
--- Istituto Comprensivo “S. d’Acquisto” z Gaggio Montano we Włoszech.

Celem Projektu "Poznaję świat - poznaję siebie" jest zwiększenie motywacji uczniów do nauki szkolnej. Zaplanowane zadania są bardzo różnorodne, dotyczą: historii, sztuki, przyrody, doskonalenia znajomości języków obcych oraz technik informacyjnych. Uczniowie z 4 krajów będą poznawać swoje uzdolnienia i zainteresowania, rozwijać je i omawiać z rówieśnikami z krajów europejskich. Zadania projektowe będą realizowane metodą pracy w grupie, a uczniowie będą doskonalić takie umiejętności jak: współpraca, planowanie, działanie i wzajemne komunikowanie się. Będzie to nowa, atrakcyjna i bardzo motywująca forma pracy, służąca przede wszystkim rozwojowi uczniów i szkoły.

!!!  Z ogromnym zapałem, pełni pomysłów i entuzjazmu rozpoczynamy pracę w programie Erasmus+  !!!

 

Poniedziałek  9.09.2019  ||    Dodała  Dorota A.

 
 
 

 

 

 


wszelkie prawa zastrzeżone © sp6.sanok 2019

Dostępność
Kontrast
Powiększ czcionkę
Pomniejsz czcionkę